2015-05-28

Zadania ZASiP

Zgodnie z uchwałą nr XXVIII-240/2016 Rady Miejskiej w Olsztynku z dnia 15 grudnia 2016 r. zmieniająca uchwałę w sprawie powołania jednostki budżetowej o nazwie Zespół Administracji Szkół i Przedszkoli w Olsztynku (Dz. Urz. Woj. Warm.-Mazur. z 2017 r. poz. 756, 757 i 2735) Zespół Administracji Szkół i Przedszkoli w Olsztynku jest jednostką obsługująca, w rozumieniu art. 10b ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, prowadzącą wspólną obsługę administracyjną, finansową i organizacyjną dla nw. jednostek organizacyjnych Gminy Olsztynek – będących jednostkami obsługiwanymi.

 

 

Zgodnie z rozdziałem 2 statutu Zespołu Administracji Szkół i Przedszkoli w Olsztynku Zespół wykonuje następujące zadania:

 

Rozdział 2

Przedmiot działalności Zespołu

 

§ 3.1. Zespół  jest jednostką obsługującą, w rozumieniu art. 10b ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, powołaną do prowadzenia wspólnej obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej jednostek obsługiwanych określonych w ust. 2.

 

2. Zespół prowadzi wspólną obsługę dla następujących jednostek organizacyjnych Gminy Olsztynek:

 

1)        Przedszkola Miejskiego w Olsztynku;

2)        Żłobka Miejskiego w Olsztynku;

3)        Szkoły Podstawowej nr 1 im. Noblistów Polskich w Olsztynku;

4)        Szkoły Podstawowej nr 2 im. rotmistrza Witolda Pileckiego w Olsztynku;

5)        Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Waplewie;

6)        Szkoły Podstawowej im. Erwina Kruka w Elgnówku

 

– będących jednostkami obsługiwanymi.

 

3. Jednostce obsługującej, w ramach wspólnej obsługi, powierza się następujące obowiązki jednostek obsługiwanych:

 

1)  prowadzenie rachunkowości i sprawozdawczości;

2)  prowadzenie obsługi finansowej, w tym:

 

a)      obsługę rachunków bankowychi wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zleconych przez kierowników jednostek obsługiwanych;

b)      dokonywanie, na podstawie danych kadrowych z jednostek obsługiwanych, naliczeń wynagrodzeń i świadczeń wynikających ze stosunku pracy i umów cywilno-prawnych oraz rozliczanie zaliczek podatku, składek i odpisów a także wykonywanie dyspozycji kierowników jednostek obsługiwanych w tym zakresie;

c)      rozliczanie inwentaryzacji składników majątkowych przeprowadzanych w jednostkach obsługiwanych;

d)     współpracę z kierownikami jednostek obsługiwanych w zakresie sporządzania sprawozdań rzeczowo-finansowych, statystycznych i systemu informacji oświatowej;

e)      współpracę z kierownikami jednostek obsługiwanych w zakresie przygotowania: projektów planów finansowych, planów finansowych, zmian w planach finansowych oraz bieżącej analizy wykonania tych planów;

f)       prowadzenie obsługi finansowo-księgowej zakładowego funduszu świadczeń socjalnych jednostek obsługiwanych;

g)      prowadzenie obsługi finansowo-księgowej międzyzakładowej kasy zapomogowo-pożyczkowej;

h)      rozliczanie finansowe projektów i programów oświatowych realizowanych przez jednostki obsługiwane ze środków zewnętrznych;

 

3) prowadzenie obsługi administracyjno-gospodarczej w tym:

 

a)      przygotowanie i nadzorowanie pod względem technicznym zadań remontowych oraz zadań i zakupów inwestycyjnych jednostek obsługiwanych;

b)      wspólna organizacja zamówień publicznych w trybie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych i obsługa zamówień publicznych;

c)      zapewnienie prawidłowego funkcjonowania systemów informatycznych w jednostkach obsługiwanych;

d)     w uzgodnieniu z kierownikami jednostek obsługiwanych prowadzenie książek obiektów budowlanych oraz dokonywanie przewidzianych prawem przeglądów technicznych i czynności zabezpieczających nieruchomości tych jednostek przed uszkodzeniem lub zniszczeniem;

e)      organizowanie wspólnych okresowych szkoleń pracowników w zakresie bhp – na wniosek kierowników jednostek obsługiwanych;

f)       organizowanie wspólnej opieki w zakresie służby medycyny pracy – na wniosek kierowników jednostek obsługiwanych;

g)      wspólne zaopatrzenie w środki ochrony przeciwpożarowej – na wniosek kierowników jednostek obsługiwanych;

h)      organizowanie obsługi prawnej jednostkom obsługiwanym;

 

4) prowadzenie rozliczeń podatku od towaru i usług.

 

4. Przedmiotem działania Zespołu są ponadto inne zadania a w szczególności:

 

1)    organizowanie dowożenia uczniów;

2)      prowadzenie spraw z zakresu pomocy materialnej o charakterze socjalnym;

3)      prowadzenie spraw związanych z tworzeniem i likwidacją placówek oświatowych oraz gminną siecią szkół, w tym w szczególności przedkładanie Burmistrzowi Olsztynka propozycji rozwiązań;

4)      analizowanie arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkoli oraz przedstawianie Burmistrzowi Olsztynka wniosków mających na celu ich akceptację;

5)      realizacja spraw związanych z organizowaniem konkursów na stanowiska kierowników jednostek obsługiwanych;

6)      realizacja spraw związanych z oceną pracy kierowników jednostek obsługiwanych, w tym przedkładanie Burmistrzowi Olsztynka projektów oceny;

7)      prowadzenie spraw związanych z nagradzaniem dyrektorów oraz nauczycieli szkół i przedszkoli, w tym w szczególności przedkładanie Burmistrzowi Olsztynka propozycji kandydatów do nagród;

8)      prowadzenie spraw dotyczących awansu zawodowego nauczycieli szkół i przedszkoli, w tym w szczególności przedkładanie Burmistrzowi Olsztynka projektów oceny formalnej oraz projektów aktów awansu zawodowego nauczycieli;

9)      rozliczanie zwrotu środków finansowych z tytułu uczęszczania dzieci zamieszkałych na terenie gminy Olsztynek do  publicznych i niepublicznych przedszkoli lub innych form wychowania przedszkolnego dotowanych przez inne jednostki samorządu terytorialnego;

10)  rozliczanie dotacji udzielanych publicznym i niepublicznym placówkom oświatowym prowadzonym przez osoby fizyczne lub osoby prawne;

11)  prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem pracodawcom dofinansowania ze środków Funduszu Pracy kosztów kształcenia młodocianych pracowników, w tym w szczególności przedkładanie Burmistrzowi Olsztynka projektów decyzji przyznających dofinansowanie oraz zaświadczeń o udzielonej pracodawcom pomocy de minimis;

12)  przygotowywanie danych do sprawozdań o średniorocznym wynagrodzeniu nauczycieli szkół i przedszkoli w zakresie wypłaconych kwot wynagrodzeń;

13)  prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem dotacji rządowych udzielanych Gminie Olsztynek na realizację zadań oświatowych i opiekę żłobkową;

14)  prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych oraz ewidencji żłobków, klubów dziecięcych i wykazu dziennych opiekunów;

15)  prowadzenie zadań związanych z systemem informacji oświatowej.

 

 

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..